((( می خواهم خودم باشم ))) نمایشگاه نقاشی کودک ونوجوان سال 1397

نگارخانه آذرنور برگزار می کند :

((( می خواهم خودم باشم )))

نمایشگاه نقاشی کودک ونوجوان به مناسبت هفته ملی کودکان

POSTER

افتتاحیه : دوشنبه 16 مهرماه 1397 ساعت 17 - 20

ادامه نمایشگاه تا جمعه 20 مهر

آدرس : مشهد خیابان راهنمایی 10 شماره 20

تلفن : 09153151141 - 05138408952

نورا ابدالی - پریا ادیب پور - هلیا مظهری - آنیتا حبیبی -دیبا صدقی- دیبا صدقی - صبا صفری - لیلیا فرید حسینی - ایلیا کامکار - زهراسادات کشمیری فر - چیستا گوهری چیستا گوهری - غزل مهدی نیا - یکتا ناصری - نگین نوری فرد - یاسمین نیکو - آلما وحدتی - ونوس وزین پور

                                                                      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نقاشی خودانگیخته فرصتی است که حق همه کودکان،نوجوانان وفرزندان ما می باشد.فرصتی برای تجربه های ناب وآزادانه جهت شکوفایی خلاقیت

                                                                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0

سالها تجربه ، تحقیق، تدریس نقاشی به کودکان ونوجوانان مرا به دیدگاهی رساند که دریابم تغییردرشیوه های تدریس با توجه به تغییرات فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی وشرایط رشدوپرورش کودک در خانواده ، چامعه ، ونهادهای آموزشی وپرورشی همچنان که باعث تغییرشخصیت کودکان ونوجوانان ما میگردد امری لازم وضروری می باشد. شیوه های آموزشی وپرورشی کودکان ونوجوانان ما بایدبراساس نیازهای زمانه ای باشد که کودکدرآن رشد می کند وپرورش می یابد بنابراین زمان آن است که  شیوه های متداول کپی کاری ، تقلید، آموزش براساس شکلهای هندسی ، دادن یک موضوع خاص به کودکان وهمچنین اعمال شیوه های قدیمی که اساس آن  هدایت مستقیم  کودکان توسط مربی که در حقیقت نشان دهنده دخالت مستقیم مربی برکودک بوده کنارگذاشته شود.

شیوه های آموزشی کاربا کودک ونوجوان بخصوص در مباحث فرهنگی وهنری بایدبر اساس مشاهده وتجربه ی فردی کودک که ناشی از محیط، خانواده وبرپایه مشاهده ، احساس ، نیاز ودر نتیجه تقاضا وطلب کودک می باشد ، بنیان گذاشته شود.

دراین فراینداستفاده ازمربی آگاه که با ایجاد رابطه ای دو سویه که به همدلی و هم زبانی منجر می شود بعنوان مشاور وراهنما ، بدون دخالت مستقیم در روند خلق اثروبدون اعمال دیدگاههای شخصی خویش که منجر به نا دیده گرفتن نیاز های عاطفی و روانی کودک می باشد ، لازم و ضروری می باشد.

مربی به آنان کمک می کند تا درک کنند خالق نهایی آثارشان هستند وبادرک مفید بودن خود به واسطه خلق اثری زیبا و لذت بخش برای خود ودیگران و آگاهی از مفید بودن استفاده از نظرات مشاوره ای در ادامه تجربیات دیگرخویش ترغیب می شود تا از همراهی مربی استفاده نماید.

بکارگیری یان شیوه باعث می شود کودکانمان فرصت تجربه ناب وآزادانه ی مورد نیاز خویش را پیداکنند واز کودکی نقاشی های آنها در صورت تداوم دارای سبکی برخاسته از تجربه شخصی آنان شود که در نتیجه باعث می گردد، شخصیتی اهل فکر ، خلاق و ایده پردازشوند و مهمتر اینکه آنان می توانند از مسیر نقاشی خلاقانه و به تعبیری نقاشی خود انگیخته ،با توجه به سن خود به خوشناسی و جهان بینی مخصوص به خویش نایل گردند.

در آخر سخن خود را با این بیت زیبا از مولانای رومی به پایان می برم که :

چون که با کودک سرو کارت فتاد         پس زبان کودکی باید گشاد

                                                                                                                                      با احترام : آذرانورحسینی

                                                                                                                                      مهرماه 1397 خورشیدی

 

1

              2           3

 4

 09                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              101112   

جوملا فارسی